Facility Management Seminar
Woensdag 22 september 2021 - Sheraton Airport Hotel ZaventemWat na Covid?
Panelleden
De gespreksgroepen worden gemodereerd door:
- Jos Duchamps, Managing Director Procos Group
- Patrick Wendelen, Managing Director Ki’ communications
In deze werkgroepen hanteren we het principe : ‘Ieder spreekt zijn eigen taal’. Het gaat dus om tweetalige (NL/FR/ENG) groepen, zowel voor de paneldiscussie zelf als voor de interactie met de zaal.
Gespreksgroep 1: De werkomgeving
Voor vele organisaties zijn de lockdowns geen schok, maar een (versnelde) stap in de evolutie naar een flexibele en dynamische werkomgeving. De lockdowns zijn een verplicht experiment voor thuiswerk en tonen aan dat dit voor vele kenniswerkers een deel van het nieuwe normaal wordt. De werkomgeving als een dynamisch systeem bevat meerdere componenten die door deze crisis een ander gewicht krijgen.
Hoe zullen we bovendien de vrijgekomen kantoren invullen? Liggen hierin kansen voor de co-working places of zijn zij ten dode opgeschreven?
- Nele Deprez
Directeur Facilitair Beheer, Provinciebestuur West-Vlaanderen - Johan Haesendonck
Head of Asset Management – Office & Warehouse, AG Real Estate - Jeffrey Saunders
CEO, Nordic Foresight - Martine Vandesande
Directeur HR, Mediahuis
Gespreksgroep 2: De facilitaire processen
Zal er na COVID nog een open saladbar in de het bedrijfsrestaurant zijn? Zal de coffee corner het centrale punt voor informeel overleg blijven? Kieperen we alle KPI’s van de vroegere schoonmaakcontracten over boord en zullen we ons enkel concentreren op de contactpunten? De facility manager staat voor een grote uitdaging om zijn team en de service providers aan het nieuwe normaal aan te passen.
- Wieland Van Lerberge
Attaché Data-analyse – Dienst Strategie & Vastgoedbeheer, Regie der Gebouwen - Stijn Van der Steen
Preventie-adviseur, AS Watson (ICI Paris XL) - Benoit de Dorlodot
CEO, IPSO - Willem De Cock
Service Development Manager, White Signature - Rudy Van Santfoort
Zoetis, Director Real Estate & Facilities EMEA
Gespreksgroep 3: Klimaat en COVID drijven ons naar een nieuw FM
Door de COVID-crisis lijkt de klimaatcrisis vergeten. Maar nooit was de lucht zo schoon als de voorbije 18 maanden. Dit kort termijneffect, dat wegebt, moet ons aan het denken zetten. De facility manager heeft de tools in handen om met deze “crisissen” iets fundamenteels te veranderen. De negatieve impact op ons klimaat kan voor een deel door de facility manager en de service providers aangepakt worden. Circulariteit, renovatie, smart buildings en een nieuwe mobiliteit zullen een duurzame ontwikkeling garanderen.
- Helen Jacobs
Coordinator Duurzaam Ondernemen, VOKA Antwerpen – Waasland - Michael Moradiellos del Molino
Drees & Sommer - Frank Geets
Secretaris-Generaal, Het Facilitair Bedrijf - TBC